Далеч не е времето, когато авиокомпаниите ще започнат да използват биогориво. Вече има няколко авиокомпании, които са опитали и имат успешни полети с биогориво. Такива са Virgin Atlantic Air, Japan Airlines и Continental Airlines. Колебанията в цените на реактивното гориво, несигурността за добив, кара авиокомпаниите да търсят алтернативна не толкова скъпа енергия.
Въпреки, че първите опити за летене са успешни, има и някои пречки, които да направят биогроивата заместник на сегашните. Например един източник за биогориво е ятрофа, растение съдържащо токсини. Семената му правят добро гориво за реактивните двигатели.
Екологичният растителен източник трябва да бъде устойчив. Да, но устойчиво, не занчи да пречи на другите растения, които използваме за храна, както за хората, така и за животните. не можем да си позволим да обезлесяваме терени, за да засаждаме такива растения за биогорива.
Например ятрофата може да се развива върху земи с малко съдържание на вода. Такива култури може да се засадят например в райони като Югоизточна Азия, където земеделските производители ще развиват тази култура с лекота и малко средства.
Залесяването с тази култура, обаче трябва да се прави внимателно, за да не засегне ядливите култури и да не ги направи опасни за човека и здравето му. Токсина от това растение не бива да преминава в другите растения. Трябва да се наложи ефективен контрол върху прираста на тези отровни растения, да се ограничи растежа.
Всяко биогориво изисква ефективност на разходите - важна пречка за новосъздадената индустрия. Дори ятрофата изисква рафиниране, за което в момента разхода за един галон гориво е по-висока от текущия разход за един галон реактивно гориво. Въпреки, че авиокомпаниите търсят начини за запазване на околната среда и търсят екологични продукти, високите цени ще имат отрицателно въздействие върху развивтитето на авиокомпаниите. Докато рафинериите не започнат да прозивеждат икономически ефективни биогорива, авиокомпаниите ще проздължават да използват реактивни горива.
Количеството на биогорива за момента е недостатъчно, за да задоволява нуждите на авиокомпаниите - следваща пречка за навлизането им масово в употреба. Обемът производство на биогоривоа, трябва да съответсва на обема необходим на авиокомапниите.
С тези проблеми, биогоривата могат да останат далеч в бъдещето като алтернативни екологични горива за авиополетите. Самите биогорива трябва да се докажат, че не са опасни за околната среда и няма да доведат до еко-щети. Тъй като повечето области на производство на растения за биогорива са в страните от Третия свят, се изисква серизоно наблюдение. Ако не се извършва контрол и настъпи свръхпроизводство на култури за биогорива, може да се отрази неблагорпиятно върху хранителните култури и техния живот.
Въпреки, че първите опити за летене са успешни, има и някои пречки, които да направят биогроивата заместник на сегашните. Например един източник за биогориво е ятрофа, растение съдържащо токсини. Семената му правят добро гориво за реактивните двигатели.
Екологичният растителен източник трябва да бъде устойчив. Да, но устойчиво, не занчи да пречи на другите растения, които използваме за храна, както за хората, така и за животните. не можем да си позволим да обезлесяваме терени, за да засаждаме такива растения за биогорива.
Например ятрофата може да се развива върху земи с малко съдържание на вода. Такива култури може да се засадят например в райони като Югоизточна Азия, където земеделските производители ще развиват тази култура с лекота и малко средства.
Залесяването с тази култура, обаче трябва да се прави внимателно, за да не засегне ядливите култури и да не ги направи опасни за човека и здравето му. Токсина от това растение не бива да преминава в другите растения. Трябва да се наложи ефективен контрол върху прираста на тези отровни растения, да се ограничи растежа.
Всяко биогориво изисква ефективност на разходите - важна пречка за новосъздадената индустрия. Дори ятрофата изисква рафиниране, за което в момента разхода за един галон гориво е по-висока от текущия разход за един галон реактивно гориво. Въпреки, че авиокомпаниите търсят начини за запазване на околната среда и търсят екологични продукти, високите цени ще имат отрицателно въздействие върху развивтитето на авиокомпаниите. Докато рафинериите не започнат да прозивеждат икономически ефективни биогорива, авиокомпаниите ще проздължават да използват реактивни горива.
Количеството на биогорива за момента е недостатъчно, за да задоволява нуждите на авиокомпаниите - следваща пречка за навлизането им масово в употреба. Обемът производство на биогоривоа, трябва да съответсва на обема необходим на авиокомапниите.
С тези проблеми, биогоривата могат да останат далеч в бъдещето като алтернативни екологични горива за авиополетите. Самите биогорива трябва да се докажат, че не са опасни за околната среда и няма да доведат до еко-щети. Тъй като повечето области на производство на растения за биогорива са в страните от Третия свят, се изисква серизоно наблюдение. Ако не се извършва контрол и настъпи свръхпроизводство на култури за биогорива, може да се отрази неблагорпиятно върху хранителните култури и техния живот.
Превод от тук
No comments:
Post a Comment
Здравейте, посетители на този скромен блог! Ще се радвам, ако нещо ви е харесало или пък не, имате предложения, критика, похвала - да оставите своя коментар по-долу. За мен е важно вашето мнение! Хубаво настроение!